29 november 2022

Nieuwe zwembadlift in De Smelen

Zwembad de Smelen heeft een nieuwe elektrische lift om mensen met een lichamelijke beperking in het water te laten zakken.

De Doorzetters, die sporten voor mensen met een beperking mogelijk maakt, zijn dolgelukkig. ,,Deze lift is perfect”, aldus Jos Heijligers, coördinator zwemmen. ,,Het stoeltje kan diep genoeg in het water zodat mensen gemakkelijk in en uit kunnen stappen en het materiaal voelt prettiger aan.”

Er ontstond onduidelijkheid over wie de kosten voor zijn rekening moest nemen, maar uiteindelijk zijn de partijen tot een oplossing gekomen. Mede dankzij de inzet van CDA-lid Mirjam de Jonge, die ook nauw betrokken is bij de Doorzetters. Het CDA Geldrop-Mierlo is blij dat mensen met een lichamelijke beperking met de komst van de elektrische lift nu op een prettige manier gebruik kunnen maken van het zwembad.