29 maart 2024

Opnieuw in gesprek met de gemeente Helmond over renovatie brug

Tijdens de raadsvergadering van 25 maart jl. is er, naar aanleiding van de gestelde vragen door CDA-raadslid Paul Font Freide, meer duidelijkheid gekomen over de renovatie van de brug Geldropseweg tussen Mierlo en Helmond.

De werkzaamheden starten op 3 juni en zullen waarschijnlijk tot eind december duren. De afsluiting van de Geldropseweg geldt voor al het verkeer, dus ook voor fietsers en voetgangers. Mogelijk worden ook de Brugstraat en Broekstraat afgesloten, maar dit is enkel voor autoverkeer. De Brugstraat en Broekstraat blijven wel bereikbaar voor fietsers, voetgangers en hulpdiensten.

Het CDA Geldrop-Mierlo begrijpt dat de brug tijdens de renovatie niet kan worden gebruikt, maar hadden niet verwacht dat de werkzaamheden zo lang zouden duren en dat alle andere toegangswegen van Mierlo naar Helmond ook afgesloten zouden worden voor gemotoriseerd verkeer. Dat gaat voor extra overlast zorgen.

We willen dat het college in overleg gaat met de gemeente Helmond en opnieuw kijkt welke mogelijkheden er zijn om de overlast tot een minimum te beperken.