05 januari 2020

Shirley, Hans en Annelies winnen prijs met hartenwens voor centrum Geldrop

Op de kerstmarkt in Geldrop op 21 december verzamelde het CDA bijna honderd hartenwensen voor Geldrop-Mierlo. Bijzonder hartverwarmende wensen werden opgeschreven. Zo wensten mensen alle inwoners van onze gemeente veel gezondheid toe, werd er beterschap gewenst voor een aantal onveilige verkeerssituaties en waren er wensen voor het voorzieningenniveau in de gemeente.

Twee wensen vielen in de prijzen. Shirley wenste “dat er meer winkels mogen komen te zitten in de lege gebouwen.” Met deze wens won Shirley een overheerlijke taart van banketbakkerij Van Bragt. Ze werd thuis verrast, waar ze met haar dochtertje de taart en een gezellig bloemetje in ontvangst nam. Shirley: “Het is zo jammer dat er zoveel winkels leeg staan in het centrum. Speelgoed is er sinds het vertrek van de Intertoys bijna niet meer te krijgen. En er lijken alleen maar kappers en appartementen voor terug te komen, dat vind ik niks. Ook gaan sommige winkels op koopavond al om 6 uur dicht, daar wordt het ook niet beter van. Ik hoop dat er meer leuke evenementen komen, zoals Wintersfeer. Er is anders gewoon niet veel te doen.” Hans en Annelies, die even na moesten denken over hun wens, schreven na een rondje over de kerstmarkt op: “dat alle lege winkelpanden een goede bestemming krijgen.” Hans en Annelies vinden dat alle lege panden de uitstraling van het centrum niet goed doen, en hopen dat er meer panden worden opgeknapt, zoals met het oude Rabobankgebouw is gebeurd. Met deze wens wonnen Hans en Annelies een cheque voor een excursie naar het Europees Parlement in Brussel, de Tweede Kamer in Den Haag of het provinciehuis in Den Bosch. Deze excursies worden regelmatig door het CDA Geldrop-Mierlo georganiseerd voor alle inwoners van onze gemeente. De keuze was voor Hans en Annelies niet moeilijk: de eerstvolgende excursie naar Brussel hopen ze van de partij te zijn.

Het CDA Geldrop-Mierlo maakt zich in de gemeenteraad hard voor meer perspectief voor het centrum en is enthousiast over de nieuwe visie, die onlangs aan de gemeenteraad werd gepresenteerd. Eindelijk kan er gewerkt gaan worden aan een dorpshart met toekomst, en hopelijk komen zo ook de wensen van Shirley, Hans en Annelies een stap dichterbij.