25 oktober 2023

Volgend jaar ook kortingsbonnen kermis Mierlo

Volgend jaar staan er in de lokale krant ook kortingsbonnen voor de Mierlose kermis. Dat heeft de organisator van de kermissen van Geldrop en Mierlo NvdK Events belooft. Ook het prikkelarm uurtje zal op beide kermissen terugkeren.

CDA-raadslid Paul Font Freide stelde eerder vragen aan het college over het ontbreken van kortingsbonnen in de lokale krant. Voor de Geldropse kermis stonden er immers wel kortingsbonnen in. De vragen werden door het college samen met kermisorganisator NvdK Events beantwoord: de kortingsbonnen zijn onder meer door corona een paar jaar niet uitgegeven. Nu waren ze er voor het eerst weer, bij wijze van proef, in Geldrop. En de proef was succesvol, dus volgend jaar ook weer in Mierlo.

Het prikkelarm uurtje was voor de kermis exploitanten nog geen succes, omdat er nauwelijks mensen waren. Toch willen ze er wel mee doorgaan. De gemeente gaat nu onderzoeken hoe het prikkelarm uurtje beter onder de aandacht kan worden gebracht. Tijdens een prikkelarm uur is de muziek gedempt en zijn de lampen en rookmachines uit, waardoor mensen die hier last van hebben toch kunnen genieten van de kermis.