25 maart 2022

CDA-lijsttrekker Lianne van der Aa: “Dankbaar voor alle stemmen!"

Het was een bijzondere uitslag in Sint-Michielsgestel: alle partijen hielden evenveel zetels als vier jaar geleden. Dat gold dus ook voor het CDA: de zetelwinst van vier jaar geleden bleef behouden. Lijsttrekker Lianne van der Aa: “Natuurlijk super dat weer zoveel mensen op onze partij hebben gestemd! Mooi dat we de tweede partij zijn gebleven. Veel dank aan alle mensen die ons hun stem en vertrouwen hebben gegeven.”

De campagne was een intensieve periode. “Maar ook een gezellige periode, want we hebben er met ons campagneteam, de 50 kandidaten en de achterban echt een feestje van gemaakt. We werkten met vier dorpsteams en dat zorgde voor een flinke herkenbaarheid in de dorpen. De spirit was enorm en dat laat zien dat we als CDA Sint-Michielgestel een stevige basis hebben in onze gemeente.”

De vier raadsleden die werden gekozen zijn Lianne van der Aa (Den Dungen), Kirk den Otter (Gestel), Femke Klomp (Gemonde) en Harvy Schouten (Berlicum). Mocht Lianne wethouder worden, dan komt ook Anja Andres (Den Dungen) weer in de raad. In beide situaties zijn dus de vier grote dorpen weer mooi vertegenwoordigd in de CDA-fractie.

En nu? Lianne is daar duidelijk over: het CDA wil weer graag deelnemen aan het college van B&W. “We hebben de afgelopen bestuursperiode laten zien dat we een betrouwbare samenwerkingspartner zijn, met een stevige fractie waarop de coalitie echt kon bouwen. Tegelijkertijd willen we natuurlijk wel zoveel mogelijk punten uit ons verkiezingsprogramma realiseren, want dat zijn we verplicht aan onze kiezers.”

Gezien de verkiezingsuitslag is de PPA aan zet en zullen de komende weken uitwijzen hoe het nieuwe college eruit komt te zien. Het is niet bekend hoe lang dat gaat duren. “We gaan het zien. Wat het ook wordt: we gaan ons best doen om het vertrouwen van onze kiezers waar te maken!”, sluit Lianne af.