11 juni 2021

Lianne van der Aa unaniem gekozen tot lijsttrekker CDA

CDA Sint-Michielsgestel heeft z’n lijsttrekker al gekozen voor de verkiezingen in maart 2022: Lianne van der Aa voert opnieuw de kandidatenlijst aan. Vorige week werd zij unaniem gekozen door de ledenvergadering. “Mijn werk is nog niet klaar.”

Lianne was ook in 2018 de lijsttrekker. “We kregen toen 44% meer stemmen dan de verkiezingen daarvoor, en die trend wil ik graag doorzetten! Maar dat kan ik natuurlijk niet alleen, daar heb ik alle andere kandidaten keihard bij nodig.”

CDA maakt op dit moment deel uit van het college van B&W, samen met de PPA en de VVD. Lianne heeft als wethouder onder andere de portefeuille volkshuisvesting, economische zaken, maatschappelijk vastgoed, verenigingen en subsidies. “Als je ons verkiezingsprogramma van drie jaar geleden erbij pakt, dan kun je zien dat we hard op weg zijn de beloftes in te lossen. Zo ligt de woningbouw goed op stoom, zijn we veel accommodaties van verenigingen op orde aan het brengen en datzelfde geldt voor de huisvesting van het onderwijs en de gemeenschapshuizen. Maar ik zie ook weer nieuwe uitdagingen op ons afkomen, waarbij mijn belangrijkste drijfveer blijft: het versterken van de leefbaarheid in onze mooie dorpen. Levendige centra met een goed winkel- en horeca aanbod zijn daarvoor heel belangrijk, maar ook een mooi buitengebied waar veel ruimte is om te recreëren.”

Kandidatenlijst volgt in het najaar
De rest van de kandidatenlijst is nog niet bekend. Komende zomer vinden de gesprekken plaats, zodat in het najaar de lijst kan worden vastgesteld. De partij is ook gestart met de voorbereidingen voor het verkiezingsprogramma; kort na de zomervakantie krijgen inwoners alle gelegenheid daarover mee te denken. En zelfs de campagnecommissie is al bezig met het verzamelen van de eerste ideeën voor weer een creatieve campagne. “We zijn volop aan het warm draaien en hebben veel zin in de komende maanden!”, aldus Lianne.