10. Albert van Heijningen

Nevenactiviteiten
Voorzitter Bridgeclub Seldensate

Over mijzelf
Sinds 1984 woon ik in Berlicum.
Inmiddels ben ik een aantal jaren met vervroegd pensioen na ruim 35 jaar gewerkt te hebben in diverse functies bij een Private Bank. Als vrijwilliger ben ik jarenlang bestuurs- en commissielid geweest bij diverse verenigingen. Daarnaast heb ik vrijwilligerswerk gedaan voor Humanitas.

En dit vind ik belangrijk in de politiek
Het allerbelangrijkste vind ik dat u als inwoner centraal staat en daar moeten alle lokale (semi)overheidsinstanties prioriteit aan geven. Duidelijk aangeven wat wel en ook wat niet kan.
Daarnaast woningbouw voor starters, doorstarters en senioren. Een vorm van compound(s) realiseren waarbij al semi-zorg verleend kan worden. Er zijn inmiddels vele 70-plussers die te jong zijn voor een appartement of zorgflat maar die graag zelfstandig willen blijven wonen en bereid zijn zorg in te kopen en dat ook kunnen betalen. Als je dit gezamenlijk kunt doen, geeft dat vele voordelen. Op dit gebied moet de regie meer bij de gemeente liggen dan bij externe partijen.
In ons verkiezingsprogramma staat opgenomen dat de vele verenigingen hét cement van onze samenleving zijn. Daar willen we in investeren. Nu sportparken in drie dorpen allemaal zijn of worden vernieuwd, zijn in Berlicum een sportpark met multifunctionele ruimtes en binnensport mogelijkheden dringend gewenst. Voetbal, hockey, korfbal maar ook de andere verenigingen op “de Brand” hunkeren naar een modernere en betere accommodatie met een veel betere infrastructuur dan nu. Overall zouden er meer financiële middelen beschikbaar moeten zijn voor sporten, met name verenigingen die in teamverband sport aanbieden; mede ook vanuit sociaal oogpunt.