27 november 2022

CDA Valkenswaard en het coronaherstelplan

In april had de raad om een nadere uitwerking gevraagd van het Coronaherstelplan, op 24 november werd het aangenomen. Er waren meerdere amendementen waarvoor geen meerderheid gevonden kon worden. Het CDA vond dat er aan de slag gegaan moet worden met dit plan omdat het helemaal gericht is op welzijn van onze inwoners, op versterking van het sociale, verenigingen, cultuur en onze lokale organisaties en ondernemers.
Er verschillende aspecten inzitten die echt nodig zijn om problemen die er nu zijn op te vangen. Denk aan personeelstekorten in de zorg, armoede. Wij denken dat de insteek die gekozen is in dit coronaherstelplan kan helpen.
Nog langer uitstellen kost weer tijd, is zonde van alle gemaakte tijd en maakt het alleen maar moeilijker straks omdat we waarschijnlijk steeds verder weg zitten de Coronacrisis.

Arianne Valkhof, fractievoorzitter