20 september 2021

CDA Valkenswaard nu ook op YouTube

In maart 2022 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Het campagneteam is al bezig met de voorbereidingen voor de campagne. Het campagneteam heeft zich als doel gesteld om via zoveel mogelijke communicatiekanalen campagne te voeren. Dus ook via social media. CDA Valkenswaard heeft een eigen internetsite, een eigen Facebookpagina en een eigen twitteraccount. Het campagneteam kwam tot de conclusie tot er 1 soort kanaal ontbrak, namelijk een YouTube kanaal. Hoe zet je een YouTube kanaal op? Deze kennis had het campagneteam niet. Omdat de kennis en ervaring ontbreek wil het campagneteam eerst wat ervaring opdoen met YouTube. Dus niet meteen een deskundig bedrijf inhuren. Het campagneteam kreeg een aanbod van een jonge persoon met enige ervaring met YouTube. Het campagneteam heeft aanbod geaccepteerd en is de samenwerking aangegaan met Teun Hendrikx (zoon van de secretaris). Teun, 11 jaar, heeft zijn eigen YouTube kanaal voor jeugdige YouTube fans. CDA Valkenswaard wil een YouTube kanaal, Teun  wil graag meer ervaringen op doen met het maken van filmpjes voor op YouTube. Dus een win – win situatie. De samenwerking heeft al resultaat opgeleverd, namelijk dat CDA Valkenswaard sinds kort beschikt over een eigen YouTube kanaal!! Via de volgende link is het kanaal te vinden: CDA Valkenswaard - YouTube. Het eerste filmpje, een introfilmpje, is inmiddels al op het YouTube kanaal gezet. In het introfilmpje wordt kort aangehaald welke locaties / projecten een KANS (de slogan van de vorige campagne) hebben gekregen en waarop Valkenswaard trots op mag zijn. De eerste zin van het verkiezingsprogramma was dan ook: Het gaat goed met Valkenswaard. Maar het kan altijd beter!! (een uitspraak van de vorige fractievoorzitter Frank van Gastel). Binnenkort volgt een filmpje over het Corsoweekend, de Corso is tenslotte een evenement waarop Valkenswaard trots op kan zijn!! Er komen nog meer filmpjes waarin we gaan terugblikken. Vanaf eind december gaat de campagne echt van start en gaan wij via filmpjes laten zien wat het CDA Valkenswaard de komende raadsperiode wil gaan bereiken (het verkiezingsprogramma).