12 januari 2022

CDA Valkenswaard stelt kandidatenlijst en programma vast

In de ledenvergadering van 8 januari heeft CDA Valkenswaard  het programma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Helaas moest deze belangrijke ledenvergadering digitaal worden gehouden. Het kon niet anders.

Arianne Valkhof was al eerder als lijsttrekker gekozen. Daar zijn nu 24 kandidaten aan toegevoegd.

Nieuw is Eduard Kerssemakers op plaats 2, al lange tijd politiek actief en sinds kort verhuisd naar Valkenswaard. Ook nieuw is Rick Doddema op plaats 3, een Valkenswaardse jongeling van 21 die bestuurskunde/overheidsmanagement studeert en dit combineert met grote politieke interesse.

Francois Smits op 4 is al lange tijd een vaste waarde in de raad.

Verder Jos van Glabbeek op plaats 5, voor menigeen een bekende, die al lang maatschappelijk en politiek actief is binnen Valkenswaard.  Op 6 staat Yolande Mollen, zittend raadslid, die heel graag nog een periode daar aan vastplakt. Wim van der Hulst staat op plaats 7 goed thuis in waterhuishouding, hij was al eerder lid van het  bestuur van CDA Valkenswaard, en Evert de Jong komt op plaats 8, hij is een actief vrijwilliger die is geïnspireerd door de cursus over gemeentepolitiek. Allemaal kandidaten met een verschillende achtergrond. Arianne Valkhof was duidelijk blij met haar ploeg.

Het programma met de titel: “samen welzijn” laat zien, dat samen optrekken essentieel is. Alleen zo kunnen de grote problemen die aan de orde zijn op het gebied van klimaat, corona en woningbehoefte worden aangepakt. Heel belangrijk is daarbij voor ogen te houden dat het welzijn van de inwoners voorop staat evenals  een lange termijn visie.  Verder moet  steun geboden worden aan wie dat nodig heeft, is er een positieve grondhouding t.a.v. initiatieven van inwoners en is de gemeente een betrouwbare gemeente. Dat zijn belangrijke pijlers voor het nemen van besluiten binnen het CDA valkenswaard.

Voor het programma kunt u HIER klikken.

De kandidatenlijst bestaat uit :

1. Mevrouw A. Valkhof - Theuws
2. De heer E. Kerssemakers