12 oktober 2020

CDA Valkenswaard stelt vragen mbt zorgen over service lokale banken... en het antwoord

Op 5 oktober kregen raadsleden een brief van Seniorenbelang Valkenswaard (mede ondersteund door het Gehandicaptenplatform). Zij uiten daarin hun zorgen over de service van lokale banken. Er zouden filialen uit Valkenswaard verdwijnen en de servicedesks zouden niet of moeilijk bereikbaar worden. Onze CDA fractie heeft hierover een vraag gesteld aan het college: Is het college bereid om met banken in overleg te treden om, al dan niet gezamenlijk, een kantoor of adviespunt te realiseren in Valkenswaard?

Het college heeft hierop vanochtend geantwoord:

“Er is al met een bank contact geweest over het openen van een servicepunt in een Valkenswaardse winkel bij sluiting van het bankkantoor.
Bovendien zijn we ook in gesprek over de vestiging van een Geldmaat in Valkenswaard. Dat is een gezamenlijke geldautomaat van samenwerkende banken. Mogelijk kan daar ook geld gestort worden.”