30 augustus 2021

CDA bezoekt brouwerij De Bezwooren Kerf

Afgelopen vrijdag 27 augustus was een deel van de CDA-fractie op werkbezoek bij bierbrouwerij De Bezwooren Kerf aan de Hoofdweg in Kudelstaart. In deze brouwerij wordt Buck bier gebrouwen, het enige bier dat afkomstig is uit de gemeente Aalsmeer. De fractie kreeg een uitgebreide uitleg van brouwer Paul Buck, voordat er een kleine proeverij werd gehouden en er een rondleiding door de brouwerij volgde.

Paul Buck vertelde uitgebreid over het proces van bier brouwen, van het combineren van suiker en gist om koolzuur en alcohol te creëren, tot het gebruik van bepaalde soorten hop en mout om de smaak te bepalen. Bij deze uitleg mocht de CDA-fractie wat gebrand mout proeven, om zo de biersmaak in een vroeg stadium van het proces te ontdekken.

Paul, die samen met zijn zwager in 2017 is begonnen, vertelde verder over hoe zijn eigen bier gebrouwen wordt. Hij laat grote partijen bierbrouwen bij brouwerij De Naeckte in Amstelveen en inmiddels biedt Buck bier zeven verschillende smaken aan, waaronder een IPA, een blond biertje en een weizen. Etiketten worden op de flesjes geplakt door Ons Tweede Thuis aan de Zwarteweg, waardoor Buck bier een product uit de Aalsmeerse en Kudelstaartste samenleving is waarbij meerdere partijen betrokken zijn.

De fractie mocht zichzelf gelukkig prijzen toen zij vijf van de zeven biertjes mocht proeven, die allemaal in de smaak vielen. Na deze kleine proeverij volgde er nog een rondleiding door de micro-brouwerij van Paul, waar hij bezig is nieuwe smaken te ontwikkelen. Hij wist al een klein tipje van de sluier te lichtte door te vertellen dat er volgend jaar een partij Buck Whisky op de markt komt.

De fractie van het CDA is erg enthousiast over dit werkbezoek. Buck bier is een prachtig product uit Kudelstaart en door de samenwerking met Ons Tweede Thuis laat het zien waar Aalsmeer voor staat: hard werken, samenwerken en vooral genieten!