22 januari 2024

CDA nieuwjaarsreceptie bij TK Kunststof puien

Afgelopen zaterdag 13 januari hield het CDA Aalsmeer-Kudelstaart haar nieuwjaarsreceptie bij TK Kunststof puien aan de Mr. Jac. Takkade in Aalsmeer. Als enige politieke partij in Aalsmeer organiseerde het CDA nog een nieuwjaarsreceptie gekoppeld aan een werkbezoek aan de fabriek van TK Kunststof puien.

In het openingswoord keek partijvoorzitter Annik van Berlo – Van Keer terug op het afgelopen politieke jaar en blikte ze vooruit op 2024. Op de vraag tot wanneer je elkaar de beste wensen mag doen, vertelde van Berlo – Van Keer dat je elkaar elke dag het beste moet blijven wensen. 2024 zal het jaar worden van veel nationale verkiezingen in een wereld die vol zit met politieke onzekerheden. Door elkaar elke dag het beste te wensen en om te blijven zien naar elkaar, kunnen en moeten we ons blijven verzetten tegen een wereld waar polarisatie en wantrouwen in de overheid aan de orde van de dag zijn. Ze sloot aan bij de woorden van burgemeester Gido Oude Kotte die lovende woorden had voor het harde werk van de Aalsmeerse gemeenteraadsleden die, vaak naast hun werk, zich inzetten om Aalsmeer en Kudelstaart een nog mooiere plek te maken.

CDA-wethouder Bart Kabout sloot zich hierbij aan en keek terug op een politiek turbulent 2023. Hij benoemde dat de rust in het College inmiddels is teruggekeerd en dat er goed en constructief samengewerkt wordt met een fijne sfeer. Kabout stipt ook aan dat er in 2024 grote beslissingen door de raad genomen moeten worden om Aalsmeer toekomstbestendig te maken. Een politieke en leuke uitdaging die veel vraagt van het College, de raad en de ambtelijke ondersteuning.

Na de welkomstpraatjes kregen de aanwezigen een rondleiding van directeur Raldo van der Kwaak en Mark Hoogenboom door de fabriek van TK Kunststof puien waarbij het werkproces van kunststof lat tot perfect op maat gezaagd en gelast kozijn uitgebreid werk uitgelegd. TK Kunststof puien zit inmiddels al op haar derde locatie en is een mooi voorbeeld van een echt Aalsmeer familiebedrijf. Het CDA Aalsmeer-Kudelstaart kijkt terug op een mooie en leerzame nieuwjaarsreceptie.