06 februari 2022

CDA op bezoek bij HVA

Afgelopen vrijdagavond was een deel van de fractie van het CDA Aalsmeer-Kudelstaart op bezoek bij Green Park Handbal Aalsmeer, beter bekend als HVA. De fractie werd hartelijk ontvangen door de voorzitter van de vereniging, Mike van der Laarse, alias Mike Multi en Bert Bouwer, de coach van het eerste team. De fractie was getuige van een trainingswedstrijd tussen het eerste en het tweede team van de club en kreeg een uitgebreide uitleg over de verschillende teams en trainingen.

De club heeft momenteel 325 leden en de nieuwe aanwas is groot, een vanzelfsprekend gevolg van het succes van de afgelopen jaren. Mike Multi vertelde als voorzitter van HVA vol trots over de spelers en de prestaties die zij leveren, al dan niet in het Nationale Team. René de Knegt en Samir Benghanem spelen normaal gesproken voor HVA, maar kregen de kans om in januari voor het Nederlandse team te spelen en behaalden daarmee de 10e plaats op het EK.

Het eerste team bestaat voor een groot deel uit Aalsmeerders, maar wordt ook aangevuld door spelers van buiten de gemeentegrenzen die blijven plakken vanwege de goede sfeer. Spelen in het eerste team gaat niet zonder slag of stoot. Trainer Bert Bouwer vertelt dat er zes keer per week getraind wordt, waarbij de week begint met krachttraining en er richting het einde meer wordt gefocust op balvaardigheid. Zes keer per week trainen naast een baan of studie is best zwaar, dus daarom worden de spelers ‘ontzorgd’: voor een warme maaltijd wordt gezorgd en de was wordt gedaan door de verening. Bouwer, die zijn sporen in het buitenland dik heeft verdiend, werkt vanwege zijn leeftijd niet meer onder een vast contract maar bekijkt van jaar tot jaar of hij nog door wil. Het succes en het enthousiasme van de ploeg motiveren hem tot nu toe nog steeds om verder te gaan.

Het CDA is trots op deze mooie vereniging! Niet alleen op het hoogste niveau wordt enthousiast gehandbald, ook de amateurs doen met veel plezier mee. HVA is het perfecte voorbeeld van het rijke verenigingsleven in Aalsmeer en het CDA wil dat koesteren. We zijn blij met de inzet van de vele vrijwilligers en de mooie resultaten die behaald worden!