06 mei 2021

Doe mee met workshop Politiek Bewust

Wie is de baas in de gemeente Aalsmeer? Wat doet de gemeenteraad eigenlijk? En wat doet het college van burgemeesters en wethouders? En nog belangrijker: hoe zorgt u dat u als bewoner van Aalsmeer en Kudelstaart gehoord wordt? Deze en vele andere vragen komen aan bod in de gratis workshop ‘Politiek Bewust’, georganiseerd door de griffie van de gemeenteraad van Aalsmeer.

Door middel van de workshop leert u hoe de gemeente werkt, hoe besluiten tot stand komen en krijgt u antwoord op de vraag hoe u als bewoner invloed kunt uitoefenen. U vergroot uw kennis van de lokale politiek en het bestuur van de gemeente. Bovendien krijgt u de gelegenheid om met Aalsmeerders en Kudelstaarters in gesprek te gaan die u als gemeenteraadslid vertegenwoordigen in de gemeenteraad.

De workshop is voor iedereen vanaf 16 jaar die nog niet eerder heeft deelgenomen aan Politiek Bewust of Politiek Actief en bestaat in totaal uit drie avonden. De workshop-avonden zijn informatief met veel ruimte voor vragen van deelnemers. Vanwege de coronamaatregelen zullen deze avonden digitaal via MS Teams plaatsvinden. Daarna volgt als afsluiter het bijwonen van een gemeenteraadsvergadering, indien mogelijk op het gemeentehuis. Om een goed beeld te krijgen van de werking van de gemeente en de besluitvorming is het van belang alle avonden aanwezig te zijn.

Wanneer

De workshops vinden plaats op maandag 10 mei en donderdag 20 mei 2021 van 20.00 uur tot circa 22.00 uur. Het bijwonen van de raadsvergadering met de gezamenlijke voorbespreking vindt plaats op 27 mei 2021 vanaf ongeveer 19.30 uur.

Lijkt het u leuk om deel te nemen aan deze workshop of heeft u vragen? Stuur dan een bericht naar [email protected]