13 september 2021

Fractie op bezoek bij AVA

Vrijdag 10 september bezocht een deel van de fractie van het CDA de Atletiek Vereniging Aalsmeer (AVA). De fractie kreeg een rondleiding van het nieuwe sportcomplex en de kantine en heeft uitleg gekregen van bestuursleden Johan van der Laan, Leo Eveleens, Ruud van den Helder en Rene Spitteler.

Bestuursvoorzitter Rene Spitteler heette de fractie welkom en was blij met het bezoek om te praten over alle gebeurtenissen rondom AVA in de afgelopen jaren. De vereniging kreeg in 2019 een nieuwe baan en in 2020 een nieuw clubgebouw, waar zij nog steeds heel erg trots op zijn. Eerder was er in de Aalsmeerse gemeenteraad veel tegenstand op de plannen, maar uiteindelijk nam de raad in 2018 unaniem het besluit de baan te renoveren en een nieuw clubhuis te realiseren. Dankzij een goeie samenwerking met de gemeente en de hulp van ongeveer 70 AVA-vrijwilligers, was alles binnen twee jaar gereed.

En het resultaat mag er zijn: een prachtige baan, mooie ruime kleedkamers, een gezellige kantine met bar en een fitnesruimte, beide met een goed uitzicht op de baan. Boven is de kantine met uitzicht op de baan een goed uitgeruste ruimte voor onder andere omroepers, wedstrijdleiding en wedstrijdsecretariaat. AVA heeft momenteel 300 leden en hoopt, nu de corona beperkingen minder worden, op weer een toename van het aantal leden. Naast atletiek kan men bij AVA wandelen, crosslopen en worden er talloze wedstrijden en toernooien georganiseerd.

Het CDA is blij weer op bezoek te kunnen bij Aalsmeerse en Kudelstaartse bedrijven en AVA is hier een mooi voorbeeld van. De partij heeft een extra band met sport en sportverenigingen zoals AVA en was daarom extra blij met de gastvrijheid van de vereniging en het bestuur. De cultuur van AVA en de vele vrijwilligers die elke week helpen, laten de kracht en het doorzettingsvermogen zien waar Aalsmeerders om bekend staan.