22 januari 2023

Nieuwjaarsreceptie CDA bij IKC De Triade

Afgelopen zaterdag 21 januari hield het CDA Aalsmeer-Kudelstaart haar nieuwjaarsreceptie bij IKC De Triade, het integraal kindcentrum aan de Dreef in Aalsmeer. Tijdens de borrel werd er onder andere afscheid genomen van oud-partijvoorzitter Jan Dreschler en teruggeblikt op het afgelopen jaar. Ook gaven directeur Laura en teamleider Susanne een rondleiding door het gebouw.

De middag begon met een groot woord van dank voor oud-partijvoorzitter Jan Dreschler. Jan is meer dan 15 jaar partijvoorzitter geweest en werd bij zijn afscheid bedankt voor zijn rustige en standvastige houding en zijn jarenlange harde inzet. CDA-wethouder Bart Kabout blikte terug op het afgelopen verkiezingsjaar, maar benadrukte ook vooral het belang van naar elkaar om blijven zien en samenwerken. Volgens Kabout moet de politiek voorbij tegenstellingen kijken en op zoek gaan naar wat partijen met elkaar verbindt. Alleen door samen te werken en elkaar op te blijven zoeken, kan het beste voor Aalsmeer en Kudelstaart bereikt worden.

Na de korte toespraken kregen de aanwezigen een rondleiding door het gebouw van De Triade, waar kinderen van 0 tot 12 jaar opgevangen worden en les krijgen. De Triade vindt het belangrijk dat kinderen zelfstandig leren werken en zelf keuzes maken en het onderwijs wordt ook vanuit die hoek ingericht. Doordat kinderen zelf mogen kiezen waar ze zitten, worden ze uitgedaagd erachter te komen wat voor hen het beste werkt en waar ze het beste tot hun recht komen. Daarnaast biedt De Triade naschoolse opvang aan en helpt het bij de Taalklas, om zo Nederlands te leren aan kinderen met een taalachterstand.

Het CDA kijkt tevreden terug op de nieuwjaarsreceptie en op het werkbezoek aan De Triade. Volgens Bart Kabout is De Triade het voorbeeld van wat er allemaal goed gaat in Aalsmeer; een duurzame school waar kinderen van 0 tot 12 jaar begeleid worden en die in nauw contact met de gemeente bijspringt waar nodig. Een maatschappelijke organisatie om trots op te zijn.