25 november 2021

TOEKOMSTGERICHTE LIJST VAN 22 AALSMEERDERS GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN 2022

Vanwege de coronamaatregelen is de foto op anderhalve meter afstand genomen

Op woensdag 24 november kozen de leden van CDA Aalsmeer-Kudelstaart de lijstrekker en kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022.  Het CDA Aalsmeer Kudelstaart heeft een team dat dichtbij de bevolking van Aalsmeer en Kudelstaart staat en gaat bouwen aan een nog mooier en beter Aalsmeer, waar iedereen nu en in de toekomst gezond en goed kan leven, wonen en werken.

Als lijsttrekker is verkozen Bart Kabout. Hij volgde In 2020 volgde hij Robbert-Jan van Duijn op als wethouder. Bart woont in Kudelstaart, is getrouwd en vader van 2 kinderen. Hij heeft een economisch-juridische achtergrond en werkte voorheen bij diverse banken waaronder De Nederlandsche Bank daarvoor was hij advocaat. Met zijn achtergrond, kennis en ervaring is Bart in staat de grote uitdagingen waar de gemeente Aalsmeer voor staat aan te pakken. Deze uitdagingen zijn o.a. duurzame woningisolatie, woningbouw en goede wijkvoorzieningen. Bart is ook beschikbaar om als wethouder tot het nieuw te vormen college toe te treden.

Tweede op de lijst is Thirsa van der Meer, 21 jaar, student Rechten aan de Vrije Universiteit Amsterdam en sinds 2018 reeds raadslid. “Aalsmeer zit in mijn bloed, hier liggen mijn roots”, zoals zij zelf zegt. Thirsa komt uit een rozenkwekersfamilie aan de Aalsmeerderweg en is een geboren en getogen Aalsmeerse. Zij heeft gezien haar leeftijd speciale aandacht voor jongeren.

Derde op de lijst is Dirk van Willegen. Ondernemer in het dagelijks leven, getrouwd en ook hij is een echte geboren en getogen Aalsmeerder. Dirk runt zijn eigen Timmer- en Aannemersbedrijf en is sinds 2016 fractievoorzitter van het CDA Aalsmeer-Kudelstaart. Als ondernemer weet hij dat je een doener moet zijn en door moet pakken om een gezond bedrijf te houden.

Gerard Winkels staat als vierde op de lijst. Gerard, manager veiligheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, is als voorzitter de drijvende kracht van de commissie die de nieuwe samenwerking van Aalsmeer en Amstelveen vorm heeft helpen geven. De bestuurlijke  kennis en ervaring van Gerard dragen bij aan een gezonde toekomst voor Aalsmeer en haar inwoners.

Vijfde kandidaat is Marlon van Diemen. Marlon is consulent voor begeleiding bij jongeren tot 23 jaar en kent zo de jeugdhulpproblematiek van dichtbij. Marlon, getrouwd en moeder van twee kinderen is begaan met iedereen in Aalsmeer die het niet zelf redt: “Iedereen telt”, zo zegt Marlon. “Ook in de toekomst wil het CDA de fijne sfeer in Aalsmeer en Kudelstaart behouden en dat kan alleen als we dichtbij elkaar blijven en elkaar helpen.”

Op woensdag 16 maart 2022 worden de gemeenteraadsverkiezingen gehouden. Dit team staat dichtbij de Aalsmeerder en hoopt op uw stem:

1.Bart Kabout,

2. Thirsa van der Meer,