13 juni 2023

In Memoriam Iris Zeijlemaker

Iris Zeijlemaker overleden op 47-jarige leeftijd

Vanaf 2014 was Iris gemeenteraadslid van het CDA. In 2018 werd zij fractievoorzitter van onze partij in de gemeenteraad. Zij heeft veel betekend voor de partij. Een bevlogen vrouw, die op momenten dat het er toe deed vasthoudend was in de resultaten die zij voor de partij wilde bereiken. Haar interesse gebied was breed, met een nadruk op het sociale karakter van de gemeente Alkmaar en daarbij de zorg en welzijn van haar bewoners. Dit kwam tot uitdrukking in haar portefeuille in de fractie: WMO, onderwijs, prostitutie, diversiteit en emancipatie.

Haar devies was: “Ik geloof sterk in de kracht van mensen en van de samenleving, mensen kunnen samen veel bereiken”.

Haar karakter was mooi, open en vriendelijk. Haar interesse in de lokale samenleving was groot, getuige het vele vrijwilligerswerk dat zij deed en een groot netwerk.

Iris stond op het punt een nieuwe wending aan haar leven te geven samen met haar man Sander. Ze keek daar zeer naar uit. Haar overlijden is haast niet te bevatten….waarom? Wij wensen Sander en haar drie kinderen alle sterkte toe de komende tijd.

Lieve Iris, wij gaan je ontzettend missen.

CDA  Alkmaar