16 maart 2021

In memoriam Wim van Steenbergen

Op vrijdag 12 maart is, in zijn geliefde winterverblijf aan de Algarve, onverwacht overleden Wim van Steenbergen. Hij mocht 86 jaar worden en heeft in zijn actieve leven veel betekent voor Alkmaar, zowel gemeentelijk als kerkelijk en politiek. Hij was vanaf begin zestiger jaren werkzaam op de afd. Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting en werd later de secr. coördinator van Alkmaar-Noord. Hij was ook actief betrokken bij het samengaan van ARP, CHU en KVP in de VCP, de Alkmaarse voorganger van het CDA. Hij is tevens jaren voorzitter geweest van de Stichting Opbelbus in Alkmaar. Kerkelijk heeft hij zijn steentje bijgedragen bij de totstandkoming van de Protestantse Gemeente Alkmaar en de daarbij spelende organisatie en gebouwenproblematiek. Tot zijn overlijden was hij ook nog voorzitter van de redactie van het PGA-blad Samen verder. Wij zijn ons ervan bewust dat wij een aantal activiteiten niet genoemd hebben, maar hij was een veelzijdig en betrokken mens in de Alkmaarse samenleving. Als CDA-Alkmaar houden wij goede herinneringen aan hem en wensen zijn vrouw Anneke en hun kinderen en kleinkinderen veel sterkte en Gods zegen bij het verwerken van dit verlies.

Het bestuur van CDA-Alkmaar

Jan Nagengast, voorzitter