14 juni 2019

Wereld bloeddonordag

Wereld bloeddonordag 2019.

Op 14 juni, de geboortedag van Karl Landsteiner (14 juni 1868 - 26 juni 1943) bekend van de ontwikkeling van het moderne systeem van bloedgroepen, viert de WHO (World Health Organization) sinds 2004 Wereld bloeddonordag. Op deze dag is er speciale aandacht voor diegenen die onbaatzuchtig hun bloed doneren om andere levens te redden. Je zou kunnen zeggen dat het een van de antwoorden is op de oudtestamentische vraag ‘Ben ik mijn broeders hoeder?’.
Het CDA kiest voor elke vorm van relatie, waarin mensen duurzaam samenleven en voor elkaar zorgen. Die belofte van zorg voor elkaar doen we ook als samenleving. Als iedereen weer verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen leven en dat van anderen, vormen we met elkaar die samenleving waarin niemand aan zijn lot wordt overgelaten en waar de zorg voor onze ouderen, zieken en gehandicapten verzekerd is.

Meer informatie is te vinden op de website van Sanquin.
www.sanquin.nl/bloedgabbers