31 oktober 2021

Het CDA Edam-Volendam wil voortgang Lange Weeren!

Er is een aanzienlijke woningbehoefte in onze gemeente voor starters, doorstromers en ouderen. Heel veel jongeren in onze gemeente maken zich terecht zorgen of zij in de nabije toekomst nog wel een huis kunnen kopen of huren in onze gemeente. Een belangrijk deel van deze behoefte kan worden ingevuld met de realisatie van de Lange Weeren. Met betrekking tot de Lange Weeren is in de raadsvergadering van 20 mei 2021 besloten over te gaan tot een integriteitsonderzoek. De resultaten van het onderzoek zijn recentelijk gepresenteerd en op 21 oktober jl. besproken in het Presidium (overleg tussen fractievoorzitters en agendacommissie).

Het CDA is voor het vrijgeven van het volledige rapport en wil graag een openbare behandeling van het onderzoeksrapport met de raad. Het college heeft dit ook geadviseerd. Wij roepen de andere partijen in de gemeenteraad op dit voorbeeld volgen. Dit is hoognodig om tot besluitvorming te komen met betrekking tot woningbouw in de Lange Weeren. Want inmiddels zijn er wel zes maanden verstreken en de nood onder woningzoekenden is zo hoog dat elke dag telt.

Dat blijkt onder meer uit onze woonenquête. Nog niet ingevuld? Ga dan naar onderstaande site en binnen enkele minuten heb je de enquête ingevuld: https://forms.gle/SppCeKnyP26aJzSQA