3. John Schokker

John Schokker (49)

Woont in: Volendam

Zet zich in voor: Bouwen in de Lange Weeren en korte lijnen tussen ambtenaren en inwoners

John is sinds januari 2019 onderdeel van de gemeenteraad. Hij werkt als business controller voor de ING in Amsterdam en daarnaast actief als lid van Wijkraad Oude Kom in Volendam en is één van de oprichters van deze stichting in 2016. Verder zet John zich actief in om de woningbouw te stimuleren binnen de gemeente. Het is belangrijk om huizen te blijven bouwen: niet alleen in de Lange Weeren maar ook andere locaties binnen onze kernen. Ook voelt John zich betrokken bij de bewoners van onze gemeente. Bewoners willen graag gehoord worden. Het is voor hem dan ook belangrijk dat de bewoners van onze gemeente na contact met het call center daadwerkelijk worden teruggebeld door de betrokken ambtenaren zodat de klacht of vraag ook echt afgehandeld wordt. Door naar mensen te luisteren en ze te helpen bij vragen, wordt het voor iedereen prettiger om in onze gemeenschap te wonen.

"De oude kom van Volendam draag ik een warm hart toe. Ik zet me dan ook met liefde in voor de Wijkraad om deze mooie wijk te verbeteren. Daarnaast ben ik heel benaderbaar voor vragen en opmerkingen: kom je me tegen, spreek me gerust aan!"