24 november 2023

NHD: Visie CDA Hoorn ondergrondse parkeergarage onder Noorderveemarkt

Naast alle landelijke politieke actie, gaan wij ondertussen gewoon door in de gemeente #VoorHeelHoorn. Afgelopen dinsdag was de commissievergadering over het vaststellen van het definitieve (maar tevens gewijzigde) bestemmingsplan Stationsgebied. Fractievoorzitter Rob Brandhoff legde de CDA Hoorn visie neer over een ondergrondse parkeergarage onder de Noorderveemarkt., als aanvulling op de parkeergarage in het Stationsgebied-Noord, die wegens financiële redenen wordt teruggeschaald van 1050 naar 550 parkeerplaatsen. Een ondergrondse parkeergarage onder de Noorderveemarkt biedt dan een geweldig alternatief voor de bezoekers van de binnenstad. Rob zei daarover;
“Zo kunnen we pas stappen maken met het autoluwer maken van onze binnenstad en het verbeteren van de aantrekkelijkheid van de stad.”

Hieronder de berichtgeving van NoordHollands Dagblad ©️Eric Molenaar