24 juni 2023

Noodkreet Coherente

Code Rood voor voortbestaan welzijnswerk in Ouder-Amstel

Het CDA Ouder-Amstel is bezorgd over de voorgenomen bezuinigingen op welzijnsorganisatie Coherente en roept inwoners op in actie te komen. De gemeenteraad wil gefaseerd minder budget beschikbaar stellen voor het welzijnswerk. Coherente geeft aan dat de ondergrens is bereikt en voorspelt dat verdere bezuinigingen veel inwoners zal raken. De activiteiten voor oudere, jeugdige, kwetsbare en eenzame inwoners staan onder druk. Het welzijnswerk is in vele jaren met veel toewijding opgebouwd, mede door de inzet van de vele vrijwilligers, en dreigt nu door de gemeente teniet te worden gedaan. Het CDA Ouder-Amstel roept op om de petitie van Coherente te ondertekenen.

Het CDA Ouder-Amstel, dé partij van het maatschappelijk middenveld, is trots op welzijnsorganisatie Coherente en de ruim 200 vrijwilligers die zich inzetten voor onze inwoners. Coherente weet wat er speelt in onze samenleving en komt snel in actie. Dat hebben we gezien in coronatijd en voor de vluchtelingen uit Oekraïne. De rol van Coherente zal de komende tijd alleen maar toenemen. Niet alleen door de flinke uitbreiding van het aantal woningen, ook de vergrijzing en eenzaamheid nemen toe en de behoefte aan voldoende jeugd- en jongerenwerk, voor nieuwkomers en anderstaligen, enz.

Ook al is het CDA deze periode niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Ouder-Amstel, de actualiteiten worden wel gevolgd.  Het CDA Ouder-Amstel vraagt zich af  wat het bestaansrecht van Ouder-Amstel is als het bestaande welzijnsniveau wordt afgebroken.

Het CDA Ouder-Amstel roept inwoners op de petitie van Coherent te ondertekenen en daarmee de gemeenteraad een duidelijk signaal af te geven https://coherente.nl/bezuinigingen.