11 februari 2015

Stem op 18 maart

MAAR LIEFST DRIE CDA-KANDIDATEN UIT VELSEN BIJ DE VERKIEZINGEN OP 18 MAART

Op 18 maart a.s. worden er ook in Velsen verkiezingen gehouden voor de Provinciale Staten van Noord-Holland en voor het Algemeen Bestuur van het waterschap Rijnland. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat deze twee verkiezingen op één dag worden gehouden; iedereen krijgt dus 2 stembiljetten in het stembureau.

Het CDA is de enige politieke partij die in alle gemeenteraden van Noord-Holland is vertegenwoordigd. En eigenlijk is het CDA dus de grootste plaatselijke partij! Op de twee kandidatenlijsten voor de verkiezingen staan dan ook veel personen, namelijk precies 78, uit bijna alle Noord-Hollandse gemeenten. Velsen is goed vertegenwoordigd. Op de CDA-lijst voor de provinciale verkiezingen staat 1 Velsense kandidaat, namelijk CDA-afdelingsvoorzitter Mieke de Jong, op plaats 22.

Op de lijst voor de waterschapsverkiezingen staan maar liefst twee Velsense kandidaten: huidig Rijnland-bestuurslid Marlies de Vries uit Velserbroek staat op de 3e plaats en CDA-lid Cor de Vlieger uit IJmuiden staat op plaats 18.

Voor de regio IJmond staat het Heemskerkse CDA-gemeenteraadslid Kees Romeijnders het hoogst op de CDA-lijst voor de verkiezingen voor Provinciale Staten, namelijk op plaats 10. Het Heemskerkse oud-gemeenteraadslid Frits Brouwer - die ook directeur van het KNMI was - staat namens de IJmond het hoogst op de CDA-lijst voor de verkiezingen voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, namelijk op plaats 2.

Vorige week zijn de kandidatenlijsten officieel vastgesteld en de verkiezingscampagne is inmiddels al begonnen. Het CDA is daar helemaal klaar voor!