28 november 2015

CDA stelt vragen over situatie en gevolgen TSN thuiszorg

Naar aanleiding van verontrustende berichten dat TSN thuiszorg surseance van betaling heeft aangevraagd, heeft CDA Almelo vragen gesteld over de continuiteit van zorg voor de clienten en over het verdwijnen van vele banen.

TSN thuiszorg is de grootste thuiszorgonderneming van Nederland, met hoofdkantoor in Almelo en meer dan 12.000 mensen over heel Nederland in vaste dienst.
De afgelopen maanden zijn er bij de thuiszorgorganisatie wegens financiele problemen al honderden mensen ontslagen. Door het gevraagde uitstel van betaling vrezen in Almelo - en daarbuiten - veel mensen voor hun baan.

De gemeente Almelo is door de decentralisatie van zorgtaken verantwoordelijk voor het beleid omtrent thuiszorg in onze gemeente. Omdat de effecten van de betalingsproblemen uiteraard (veel) verder reiken dan alleen Almelo, heeft de CDA-fractie in de Tweede Kamer reeds vragen aangemeld voor het mondelinge vragenuur van aanstaande dinsdag. Ook is er intensief contact geweest met de woordvoerder van de CDA-fractie in Provinciale Staten van Overijssel.