21 december 2017

Bekendmaking kandidaten

Onze fractievoorzitter, de 45-jarige Betsy Ramerman, is tijdens de ledenvergadering definitief verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Zij wordt op de voet gevolgd door Bert Ruitenberg, een nieuw gezicht binnen het CDA Dalfsen. Een agrariër die actief is bij LTO Vechtdal, maar straks dus ook in de lokale politiek. Voorzitter Paul Slot is in zijn nopjes: “Een brede lijst van ervaring en nieuw elan met een goede spreiding over alle kernen en diverse maatschappelijke sectoren. Ik ben er trots op dat we deze mensen hebben kunnen presenteren.”

Janine Schiphorst Kijkindevegte staat als ervaren politicus op plek 3, gevolgd door huidig raadslid Roel Kouwen op plek 4. Daarna een nieuw gezicht voor het CDA Dalfsen in de persoon van Wilco Pasman. Wilco is directeur bij Stimuland en werkt daar aan een mooi, vitaal platteland met een gezonde economie en een lokaal voorzieningenniveau.

Wim Massier staat als vers raadslid op plek 6, hij is onlangs toegetreden tot de raad in verband met de benoeming van Jan Uitslag als wethouder. Op plek 7 wederom een nieuw gezicht voor het CDA Dalfsen in de persoon van Gerrit Hoogenboom. Gerrit is vanuit zijn werk als adviseur actief in de agrarische sector, maar velen zullen hem kennen van de functies die hij vervuld in Lemelerveld, zoals bijvoorbeeld voorzitter van het Kulturhus De Mozaïek. Huidig wethouder Jan Uitslag staat op nummer 8. Mindert Westra maakt de lijst van mensen die het CDA in de gemeenteraad willen vertegenwoordigen compleet.

Betsy Ramerman is als lijsttrekker erg content met de kandidaten op de lijst en is van mening dat 7 zetels minstens weer haalbaar moet zijn bij de komende verkiezingen op 21 maart. “We hebben een mooie mix van lokale kandidaten die, gezien hun achtergrond, voldoende bagage hebben om onze stemmers te kunnen vertegenwoordigen.”
“De kandidaten hebben er zin”, ervaarde voorzitter Paul Slot tijdens ledenvergadering die donderdagavond plaatsvond in Dalfsen. “Met Betsy Ramerman als lijsttrekker zijn we erg blij. Met gezonde ambitie kijken we samen uit naar de komende verkiezingen.”

Het verkiezingsprogramma is zo goed als klaar, leden konden nu nog hun laatste input geven. Bij de nieuwjaarsborrel begin januari zal deze gepresenteerd worden. Betsy wil al wel vast een tipje van de sluiter oplichten: “De rode draad van het verkiezingsprogramma is ‘Een gemeente die we door willen geven’.”