17 december 2018

Geen jongerenplek in Lemelerveld

CDA Dalfsen is teleurgesteld in het besluit van de meerderheid van de raad om geen (tijdelijke) locatie voor een jongerenontmoetingsplek (JOP) aan te wijzen.

De jongeren hebben, in samenwerking met de gemeente en jongerenwerker, verschillende locaties onderzocht en zijn in gesprek gegaan met buurtbewoners en de sportverenigingen. Uit dit onderzoek blijkt de locatie aan de noordkant van sportpark Heidepark het meest geschikt.

De CDA-fractie is ervan overtuigd dat de bedenkingen van de sportverenigingen over deze locatie in gezamenlijkheid goed op te lossen zijn. Dit door duidelijke afspraken te maken over het gebruik van de JOP en de mogelijke consequenties bij eventuele overlast (het weghalen van de JOP). Roel Kouwen geeft hierover aan: “Wij zouden het vertrouwen aan het initiatief van de jongeren willen geven. Het aangepaste voorstel om alternatieve locaties te onderzoeken leidt helaas tot uitstel. En het is maar de vraag of er een locatie in de bebouwde kom te vinden die de jongeren zien zitten én waar er geen bedenkingen zijn.”​