31 oktober 2018

Roel Kouwen wordt algemeen bestuurslid CDA Overijssel

De politieke jongerenorganisatie van het CDA, het CDJA Overijssel, heeft Roel Kouwen (28) gekozen tot algemeen bestuurslid van het CDA Overijssel. Hij volgt hiermee Anneloes Krone op die onlangs afscheid heeft genomen.

De adviseur omgevingsveiligheid bij Antea Group is erg blij met zijn benoeming. ‘’Het CDA geeft jongeren echt de kans om mee te doen en juist door het CDJA worden de belangen van de jongeren behartigd. Het is een uitdaging dat ik de brug mag zijn tussen het CDA en CDA-jongeren.’’ Hiernaast is Kouwen al ruim vier jaar het jongste gemeenteraadslid in Dalfsen.

Het CDJA houdt zich bezig met voorlichting, inhoudelijke activiteiten en politiek op lokaal, provinciaal en landelijk niveau. Het CDJA wordt ook wel aanjager van het inhoudelijke debat genoemd. Zij zijn koplopers met het geven van input en het op de agenda zetten van zaken die volgens hen beter kunnen. Dit doen zij in nauw contact met het bestuur van CDA Overijssel en de Statenfractie. ‘’Op deze manier kunnen we heel concreet de belangen van de Overijsselse-jongeren behartigen.’’