11 mei 2021

Verzilverlening biedt mogelijkheden voor duurzaam thuis

Meer mogelijkheden om zelfstandig thuis te (blijven) wonen en de woning te verduurzamen naar aanleiding van vragen CDA-fractie.

Naar aanleiding van vragen van onze fractievoorzitter Betsy Ramerman hebben de fracties van de gemeenteraad in Dalfsen brede steun uitgesproken voor invoering van de verzilverlening in de gemeente Dalfsen. Hiermee kunnen inwoners duurzaam investeren in hun woning met tot doel om comfortabel en duurzaam thuis te wonen. Deze investering wordt gedaan vanuit de overwaarde van de eigen woning. Onder andere de gemeente Hardenberg heeft eerder een vergelijkbare regeling opengesteld voor haar inwoners.

Informatie over de voorwaarden en mogelijkheden lees je op de website van SVN (link). Naar verwachting zal binnenkort via de website van de gemeente Dalfsen meer informatie beschikbaar worden gesteld.