Roel Kouwen

Nieuwleusen

Dagelijks leven
Roel is lid van de gemeenteraad van Dalfsen en is daar onder andere woordvoerder voor ruimtelijke ontwikkelingen, duurzaamheid, verkeer en vervoer. Roel werkt sinds kort bij de FUMO (de Friese uitvoeringsdienst voor milieu en omgeving), daar is hij strategisch adviseur. Daarnaast zit Roel in de ledenraad van Univé Stad en Land.

Daarom CDA
Het draait voor Roel om de kracht van de samenleving, van mens tot mens. Samen zijn we tot veel in staat, iedereen dient volgens Roel mee te kunnen doen en van waarde te zijn. De kern van veel oplossingen liggen wat hem betreft dan ook niet bij de markt of de overheid (die zijn ondersteunend), maar bij mensen onder elkaar. Deze politiek – gericht op het samen leven – past bij de uitgangspunten van het CDA.

Hart voor...
Het platteland. Roel is opgegroeid op een melkveehouderij en woont nu in het ouderlijk huis net buiten de bebouwde kom van Nieuwleusen. Er verandert veel in het buitengebied, zoals de agrarische sector die onder druk staat en het landschap. Roel wil zich daarom blijven inzetten om de veelzijdigheid van het platteland te versterken voor de toekomst.

Favoriete kernwaarde
Solidariteit. Het besef dat iedereen er toe doet en dat er niemand tussen wal en schip valt is voor Roel een belangrijk uitgangspunt.

Vrije tijd
Roel brengt graag tijd door met zijn vrouw en dochters: thuis, in en rond Nieuwleusen of op pad. Hij heeft al jarenlang een seizoenkaart bij PEC Zwolle en gaat graag naar theater (cabaret of muziek). Verder gaat hij graag op reis (het Waddengebied is favoriet binnen Nederland) en geniet hij ervan om op het erf bezig te zijn: er is altijd wat te doen.

Mooiste plek in Dalfsen
De rustige wandel- en fietspaden tussen de weilanden, zoals het fietspad tussen het Oosterveen en de Stouwe zijn favoriet bij Roel. Andere mooie plekken in de gemeente Dalfsen vindt hij het Oosterveen, het Ruitenveen, het rondom de Vecht en de Horte.