17 maart 2022

CDA boekt grote winst met gemeenteraadsverkiezingen

De gemeenteraadsverkiezingen zijn achter de rug en de voorlopige uitslagen zijn bekend. Voorlopige uitslagen omdat maandag a.s. pas de uitslagen definitief zijn als de voorkeurstemmen per kandidaat bekend zijn en de restzetels verdeeld. De voorlopige uitslag voor het CDA is 3 raadszetels en dat is 50% winst in vergelijking met het huidige aantal raadszetels van 2. “Hoe die definitieve uitslag ook zal zijn, ik ben waanzinnig blij met dit resultaat en trots op de kandidaten, het campagneteam en alle leden die ons in de afgelopen weken gesteund hebben”, zegt lijsttrekker Teuni Scholthof. “Landelijk gezien doet CDA Deventer het fantastisch met deze voorlopige winst maar het schept ook verplichtingen. Daar zijn we ons bewust van.”

“Vanaf vandaag zullen we allereerst onze energie richten op onze toekomstige rol in de gemeenteraad”, vervolgt Teuni. “Of dat ook opnieuw een rol in de coalitie zal zijn weet ik nog niet maar we gaan collegeverantwoordelijkheid niet uit de weg. Integendeel, we willen proberen om alle wensen en belofte die in ons verkiezingsprogramma staan de komende periode te gaan verwezenlijken.“

Teuni bedankt de huidige fractieleden en wethouder voor hun werk dat zij namens het CDA verricht hebben. “Wij gaan dat proberen verder uit te bouwen. Ik dank jullie allen hartelijk voor jullie bijdrage in de afgelopen periode, dankzij jullie kunnen we met een opgeheven hoofd de coalitieonderhandelingen in gaan.“