24 januari 2022

CDA-campagneteam verrast vrijwilligers met een lunch

Vrijwilligers zijn niet meer weg te denken uit de samenleving en we moeten ze koesteren. Al ruim een jaar is een groep vrijwilligers in Loo –Bathmen bezig om het NoaberLookaal op te bouwen. Het oude gebouw is nagenoeg helemaal gestript waarna met de energieneutrale nieuwbouw kon worden begonnen. De gemeente Deventer heeft hiervoor een bedrag van € 40.000,- bijgedragen en er is een subsidie vanuit het Europese Leaderfonds van € 25.000,- beschikbaar gesteld. De inwoners van het Loo zetten samen de schouders eronder om hun buurthuis vorm te geven. Voor de leefbaarheid van de buurt is een dergelijk onderkomen erg belangrijk.

Om die vrijwilligers een hart onder te riem te steken en hun inzet te waarderen gingen de CDA-verkiezingskandidaten Teuni Scholthof, Elske van der Mik, Ad van der Linde en Marcel Evers die vrijwilligers zaterdag 22 januari 2022 een lunch aanbieden. “Een van de speerpunten in ons verkiezingsprogramma gaat over de inzet en waardering van vrijwilligers”, zegt Teuni. “Sportverenigingen, scholen, kerkelijke, culturele en maatschappelijke organisaties kunnen niet zonder vrijwilligers. Mensen die zich inzetten voor een ander zijn onmisbaar voor de samenleving. Dat zeggen we niet alleen maar dat willen we nu ook op deze manier laten zien.”