17 februari 2021

Een uur lang gratis parkeren in de parkeergarages van de Deventer binnenstad.

Onlangs stelde CDA-Deventer voor om het eerste uur parkeren in de Deventer binnenstad voor de duur van de lockdown gratis te maken. We zijn blij te kunnen melden dat dit nu werkelijkheid wordt.

Onderstaand nieuwsbericht is ontleend aan De Stentor van woensdag 17 februari 2021.

Bezoekers van de gemeentelijke garages in Deventer parkeren het eerste uur gratis. De maatregel is gisteren ingegaan en moet de verkopen van winkels in de binnenstad stimuleren. Het college van burgemeester en wethouders voert de maatregel in, in de hoop dat mensen meer gebruik gaan maken van 'click & collect', Dat is het systeem waarmee bij lokale ondernemers artikelen besteld en opgehaald kunnen worden. Dat mag sinds vorige week weer. Het CDA in Deventer had vorige week al om de maatregel gevraagd. Wie parkeert in een gemeentelijke parkeergarage en binnen het uur weer vertrekt, hoeft geen parkeergeld te betalen. De regeling duurt tot de winkels weer zonder beperkingen open kunnen.
Wie langer dan een uur parkeert, betaalt het normale tarief. Ook de Centrumgarage (niet van de gemeente) doet mee. De gemeentelijke parkeergarages waar de regeling voor geldt zijn de parkeergarages Stationsplein, Stadspoort en Brink (onder de Wilhelminabrug).