02 oktober 2019

Indrukwekkend protest voor de goede zaak!

Dinsdag 1 oktober 2019 gaat de geschiedenis in als de dag waarop duizenden boeren met hun trekkers op een waardige en indrukwekkende manier in Den Haag hun stem lieten horen. Daar waren ook veel boeren uit de gemeente Deventer bij. En die stem is gehoord. Niemand kan om de boeren heen.

Boeren zijn mensen die hun verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan. Dat hebben ze in het verleden bewezen en dat zal in de toekomst ook zo zijn. Maar daarvoor hebben ze duidelijkheid nodig en niet steeds een ander beleid dat continu weer nieuwe regels oplegt en grote investeringen van de agrarische sector vraagt. De rek is er uit.

Eenzijdig afwentelen van de stikstofproblemen op de boeren, zoals D66  en GroenLinks willen, is voor het CDA niet aan de orde. Dat gaat niet gebeuren. Ons Kamerlid Jaco Geurts is daar heel duidelijk over.

We hebben een grote klus te klaren en dat gaan doen, samen met de boeren. Mensen die elke dag weer, op hun familiebedrijf, hard aan de slag gaan verdienen onze steun. Het CDA laat de boeren niet in de kou staan!

Henk Groothuis