15 februari 2022

Pastoor blij met Valentijnsboeket

Ook is er dit jaar een Valentijnsbloemetje van CDA Deventer voor pastoor Cornelissen van de katholieke Heilige Lebuinus Parochie, met in onze gemeente de Broederenkerk in de binnenstad, en de Nicolaas in Schalkhaar en Lettele.  Pastoor Cornelissen vierde recent zijn 25 jarig priesterjubileum. Hij geeft leiding aan een kerkgemeenschap in uitdagende tijden, met kerksluitingen en door Corona  het gemis van wekelijkse fysieke vieringen. Zijn werkgebied strekt zich door samenvoegende parochies inmiddels uit tot Raalte en Rijssen. Pastoor Cornelissen is zeer waardevol voor zijn parochianen met zijn altijd opgeruimde humeur, zijn mooie overwegingen en op verbinding gerichte houding. Een bloemetje is dan ook zeer op zijn plaats, dat hem werd overhandigd door kandidaat raadslid voor CDA Deventer Marcel Evers.