25 januari 2019

Statenlid helpt leerlingen met actieplan voor leefbaar Deventer.

Op woensdag 16 januari waren Statenlid Bart van Moorsel en Bestuurslid Sanneke Molenaar-Braaksma gastdocent in groep 8 van Kindcentrum Rivierenwijk in Deventer. Het was voor de leerlingen een kennismaking met de politiek. Dit paste mooi in een project waarin kinderen nadenken over wat ze later willen worden.. Verschillende mensen uit verschillende vakgebieden zijn uitgenodigd om iets te vertellen over hun vak. Op woensdag 16 januari was het aan Bart en Sanneke om wat te vertellen over hun rol in de politiek. Samen met de leerlingen van groep 8 hebben ze gewerkt aan het opstellen van actieplannen voor een leefbaar Deventer. De plannen werden  een week later in de raadszaal in  aanwezigheid van de wethouder gepresenteerd.

Van Moorsel ‘Ik heb ervaren dat er in deze klas grote kanjers zitten. Voor mij was het ook een leerzame ochtend om samen met de leerlingen te praten over hoe zij Deventer zien en wat zij als belangrijk vinden om Deventer leefbaar te houden Daar kunnen wij als volwassenen zeker van leren’.