Ons raadslid Bernadette Morskieft heeft op woensdag 16 december tijdens de raadsvergadering mondelinge vragen gesteld over het verwijderen van het bovengrondse milieuplein aan de Platinastraat in Oele. De communicatie was slecht en de inwoners werden volledig verrast. Aanleiding voor het weghalen van het bovengrondse milieuplein is het voortdurend dumpen van grof vuil en dit is een grote ergernis van omwonenden en bedrijven.

Wethouder Bas van Wakeren gaf aan dat er inderdaad sprake was gebrekkige communicatie. Twee weken lang hing er een brief op de desbetreffende containers dat deze verwijderd zouden worden en er stond een artikel in de Tubantia en daar moest men het mee doen. De gebruikers van dit milieuplein werden verder niet geïnformeerd en dat zorgde voor de nodige onrust en verbijstering. De wethouder gaf aan dat hij onaangenaam verrast was over het feit dat de inwoners van Oele verder niet geïnformeerd waren.

Twente Milieu en de politie hadden geadviseerd om deze containers zo snel mogelijk te verwijderen. Er is nooit cameratoezicht geweest omdat deze plek te afgelegen lag. Dat was volgens de wethouder geen optie. Ondertussen is de wethouder in goed overleg met Werkgroep Oele over een alternatieve locatie voor de verpakkingen- en papiercontainer. Als hier meer duidelijkheid over komt, dan worden de inwoners van Oele hierover schriftelijk geïnformeerd.

De wethouder bood meerdere keren zijn excuses aan en beloofde namens de gemeente beterschap.

(Foto is rechtenvrij)