08 januari 2022

Kandidatenlijst CDA met 18 mensen met een Hart voor Oldenzaal vastgesteld

CDA Oldenzaal is het nieuwe jaar vol enthousiasme gestart door de kieslijst vast te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart as. Maar liefst 18 mensen met een Hart voor Oldenzaal vormen samen de lijst voor de op een na grootste partij in Oldenzaal! “Een geweldige mix van ervaring en fris bloed.

Maaike Rodel lijsttrekker

In de ledenvergadering van dinsdag 4 januari is Maaike Rödel wederom verkozen tot lijsttrekker, net als 4 jaar geleden toen ze als een waar stemmenkanon op haar naam ruim 2200 stemmen binnenhaalde voor het Oldenzaalse CDA! “Wij zijn enorm trots en blij dat zij met haar jarenlange politieke ervaring ook de komende vier jaar ons team weer gaat aanvoeren” om als lokale partij Oldenzaal nog mooier te maken.

Ook de nummer 2 Hennie Maartens en 3 Luc Gelevert, zijn vertrouwde gezichten op de lijst: beide heren maken ook nu al deel uit van de gemeenteraad voor het Oldenzaalse CDA. Samen met Maaike vormen zij  een stevige en vertrouwde basis op onze kieslijst. Nummer 4 op de lijst, Arnoud Wagelaar en de nummer 5, Jose Seijger, zijn “nieuw” en zitten op dit moment nog niet in de raad. Toch zijn niet geheel onbekend in de lokale politiek. Arnoud is op dit moment interim-voorzitter van de afdeling en José brengt veel politieke ervaring mee. Ze is al eerder raadslid geweest in Oldenzaal en heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor het Waterschap.

Volledige nieuwkomer op de lijst is Ruth Loke op plek 7, net na Judy van der Woning die op 6 staat. Met haar 19 jaar is Ruth de jongste op de lijst en daarmee een geweldige aanwinst in ons team! Zij staat met haar jonge leeftijd midden in de maatschappij en is voor ons dé vertegenwoordiging van jong- Oldenzaal! Zij heeft al goede ervaring op gedaan in de jeugdraad.

Op plaats 8 is Huub ten Vergert verkozen. Huub is al meer dan 7 jaar forumlid geweest voor het CDA en beschikt dus ook al over de nodige politieke ervaring. Gert de Wolf zorgt op plaats 9 als nieuwkomer  voor een frisse wind in het team. En dat laatste geldt ook voor Linda Oude Elberink die plaats 10 op de kieslijst inneemt.

Ook de overige kandidaten op onze lijst hebben een warm Hart voor Oldenzaal en bouwen ook de komende 4 jaar graag verder aan onze prachtige stad. “Wij hebben met zo'n team het volste vertrouwen in een goede afloop van de komende gemeenteraadsverkiezingen voor ons team. Wij hebben er zin in!”

De complete lijst klinkt als volgt:

1.  Maaike Rödel

2.  Hennie Maartens