31 december 2021

CDA gaat voor verjonging en vernieuwing

De leden van het CDA Steenwijkerland hebben definitief gestemd voor verjonging en vernieuwing binnen de partij. Het voorstel vanuit het bestuur en de vertrouwenscommissie is overgenomen, wat betekent dat nieuwkomer Erik Homan de lijst gaat aanvoeren. Daarachter komen de huidige raadsleden Clazinus Netjes en Jan van Beekhuizen. Een andere jonge nieuwkomer, Kasper van Benthem volgt op plek vier. Het CDA heeft nu vier zetels en wil dat minimaal behouden.

Het CDA wil met deze kandidaten het stokje doorgeven aan de jongere generatie. De komende jaren staan besluiten op de agenda die fundamenteel zijn voor de toekomst van deze jongeren. Het CDA vindt dat die generatie dan ook zelf aan het roer moet staan en is blij dat er twee kandidaten van rond de 30 zijn gevonden die daar verantwoordelijkheid voor willen nemen. Samen met de meer ervaren kandidaten kan op deze manier invulling worden gegeven aan vernieuwing en verjonging in het bestuur en beleid van de gemeente Steenwijkerland.

Lijsttrekker Erik Homan (27): “Ik ben ongelofelijk blij met het team dat wij hebben staan. Het is een hecht collectief waarbij samenwerken voorop staat. We hebben een mooie mix van ervaring en jeugdigheid, maar ook van verschillende specialiteiten. Ik denk dat het CDA met dit team een frisse wind kan laten waaien in de politiek van Steenwijkerland, waarbij de inwoner, de mens, centraal staat.”