19 november 2018

Eddy van Hijum in debat met lokale CDA kandidaten

Op maandag 26 november zal de lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen van het CDA, Eddy van Hijum, in debat gaan met lokale CDA politici. Voor het CDA Steenwijkerland is dit de aftrap van de campagne voor zowel de Waterschapsverkiezingen, als de Provinciale Statenverkiezingen. De kandidaten uit Steenwijkerland zullen dan ook aanwezig zijn. Voor de Provinciale Staten zijn dat Klaas de Lange en Peter van der Terp. Voor de Waterschappen zijn de kandidaten Clazinus Netjes en Jeanette van der Velde - Tuenter. Ook de fractievoorzitter van de CDA gemeenteraadsfractie zal deelnemen aan het debat.

"We zijn blij dat Eddy van Hijum als lijsttrekker met ons in gesprek wil gaan", aldus Klaas de Lange. "We zullen spreken over onderwerpen die voor Steenwijkerland relevant zijn. Wat is bijvoorbeeld de toekomst van de agrarische sector in deze regio? En wat willen we met toerisme? Spreiden of moeten we ons toch richten op Giethoorn? Vragen waar zowel de gemeenteraad, de provincie, maar ook de waterschappen zich de komende jaren over zullen buigen."

Naast deze onderwerpen zal ook de toekomst van het MKB,  een van de speerpunten van Eddy van Hijum voor de Provinciale Statenverkiezingen, worden besproken. "Het midden- en kleinbedrijf is de ruggengraat van onze regionale economie; het zorgt voor banen, innovatie en is geworteld in de samenleving", aldus Van Hijum. "Maar wat kan er in bijvoorbeeld Steenwijkerland nog voor worden gedaan? Daarover gaan we graag met inwoners in gesprek."

De bijeenkomst vindt plaats in De Burght aan de Godfried van Rhenenlaan 2 in Vollenhove en begint om 20:30