01 februari 2023

De Week van Twenterand stelt voor:

Johan Oordt en Couzijn Bos kandidaat

TWENTERAND • De Algemene Ledenvergaderingen van CDA-Overijssel en CDA-Drenthe hebben de kandidatenlijsten vastgesteld voor de Provinciale Staten Overijssel en Waterschap Vechtstro­men. CDA-Twenterand ondersteunt de kandidatuur van Johan Oordt uit Den Ham voor de Provinclale Staten van Overijssel en de herverkiezing van Couzijn Bos uit Vriezenveen voor het Alge­meen Bestuur van het Waterschap Vechtstromen. Johan Oordt staat op plek 8 en Couzijn Bos op plek 4 van de CDA-kandidatenlijsten.

Johan Oordt is werkzaam bij Delta Fiber Netwerk en was eerder actief als raadslid, wethouder en locoburgemeester in Twenterand. Momenteel is hij voorzitter van het Hammer Ondernemers Collectief (HOC) en voorzitter bij het 4 mei comité van Den Ham. Ook is hij betrokken bij de organi­satie van ouderenreizen in Den Ham.
Als statenlid wil Johan graag meewerken aan oplossingen voor Overijsselse problemen. Zoals de schadeafhandeling van het kanaal Alme­lo-De Haandrik. Eerlijk perspectief voor boeren, aandacht voor starters- en seniorenwoningen en veiligheid op wegen zijn voor Johan belangrijke speerpunten.

Couzijn Bos is zittend Algemeen Bestuurslid van Waterschap Vechtstromen en werkzaam in het agrarisch bedrijfsleven als Business Develop­ ment Manager Ruminants West Europa. Eerder was hij binnen diverse CDA- gelederen actief en raadslid voor cle regio Twente. Kerkelijk is hij vooral actief binnen de Gemeenschap Grote Kerk en de Algemene Kerkenraad van de Hervormde Gemeente te Vriezenveen. Daarnaast was hij de afgelopen jaren voorzitter van het vrijwilligers­ project Stichting Christelijk Boekenhuis de Akker. Als vrijwilliger is hij ledenraadslid voor het Neder­lands BijbelGenootschap en mede coördinator voor het Leger des HeiIs in Twenterand.

Op 15 maart 2023 zijn de Waterschapsverkiezin­gen samen met de verkiezingen voor Provinciale Staten. Het waterschap Vechtstromen zorgt voor beheer, beschikbaarheid en bescherming van voldoende, schoon en veilig water in het stroom­ gebied van de Regge, de Dinkel en de Vecht. Het AB bestaat uit vrij gekozen leden en uit afgevaar­digde vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, de agrarische sector en van natuurorganisaties. Provinciale Staten van Overijssel controleren het provinciebestuur en zijnvooraI belangrijk voor de ruimtelijke en economische invulling van Overijs­sel.