01 maart 2021

Ledenvergadering CDA Twenterand/fractie weer naar het gemeentehuis

Afgelopen woensdag was er een ledenvergadering van het CDA Twenterand. Na het succes van de vorige keer, is er ook ni=u weer digitaal vergaderd.

Tijdens deze vergadering maakte het bestuur bekend dat Simone Boerkamp het bestuur zal komen versterken, dit kon meteen op de steun van de leden rekenen en Simone zal dan ook vanaf mei mee gaan draaien in het bestuur.

Piet Cees van der Wel uit Hardenberg, kandidaat Tweede Kamerlid,  was in de vergadering aanwezig om zijn campagne toe te lichten, waarbij hij aandacht vroeg voor de werkende Nederlander, de N36 en de Nedersaksenlijn. Graag wil hij ook Twenterand vertegenwoordigen in Den Haag. Oftewel, deze goede buur wil ook een verre vriend worden in Den Haag. Natuurlijk werd ook even naar het promotiefilmpje gekeken, waarbij Henk Wijngaard zingt: “Stem dus net als Henkie Wijngaard, CDA en op Piet Cees!”

Fractievoorzitter Roswitha Uitslag deed verslag van de werkzaamheden van de fractie. Het digitaal en fysiek vergaderen van de Gemeenteraad kwam ook aan de orde. Besloten is om nu er weer iets meer versoepelingen zijn, met  één of meerdere fractieleden de vergaderingen welke fysiek op het gemeentehuis  worden gehouden weer bij te wonen. Vanzelfsprekend houdt de fractie hierbij rekening met de persoonlijke omstandigheden van de verschillende fractieleden.