Het CDA is een partij waarin de christelijke normen en waarden gelden als uitgangspunt en inspiratiebron voor het maken van keuzes. Het CDA wil een actieve bijdrage leveren aan sterk Leusden in een samenwerkende regio. Een zelfbewuste gemeente met een eigen gezicht.

Met ons eigen geluid willen wij komende jaren werken aan een vitaal, gezond en groen Leusden met als speerpunten:

1. Leusden is een veilige en groene gemeente. Geen overlooplocatie voor grootschalige woningbouw voor de regio en randstad.
2. In gesprek met de samenleving werken aan een toegankelijke, integrale, innovatieve en betaalbare zorg. Mindere zorgbureaucratie. Korte wachttijden.
3. De lokale ondernemers zijn een belangrijke motor van de Leusdense economie. Als gemeente geven we het voorbeeld aan eenieder door te kiezen waar mogelijk voor het gebruik van lokale producten en diensten.
4. Wij staan voor een financieel gezonde gemeente.
5. Wie zorg nodig heeft moet in Leusden kunnen blijven wonen. Senioren kunnen wonen op maat, wie start kan ook in Leusden een woning vinden.

Wilt u iets met ons bespreken? Wij maken graag een afspraak met u om langs te komen tijdens onze  fractievergadering. Maak hiervoor een afspraak met onze fractiesecretaris Albert Kramer.

Coalitie akkoord 2018-2022

CDA, VVD en GroenLinks-PvdA hebben besloten om samen de nieuwe coalitie te vormen voor Leusden in de periode 2018-2022. Dit coalitieakkoord is het resultaat van intensief overleg tussen deze partijen. De uitdagingen, dynamiek en ambities die we nu zien, vragen om een open coalitieakkoord op hoofdlijnen. Wij staan de komende jaren voor de uitdaging om onze ambities op de terreinen zorg en duurzaamheid te combineren met een solide financieel beleid. Waar wij voor nieuwe uitdagingen worden gesteld gaan we nadrukkelijk op zoek naar adequate financiële dekking.

Onze mensen