Welkom bij het CDA Leusden-Achterveld-Stoutenburg

Het CDA is een partij waarin de christelijke normen en waarden gelden als uitgangspunt en inspiratiebron voor het maken van keuzes. Het CDA wil een actieve bijdrage leveren aan sterk Leusden in een samenwerkende regio. Een zelfbewuste gemeente met een eigen gezicht.

Met ons eigen geluid willen wij komende jaren werken aan een vitaal, gezond en groen Leusden met als speerpunten:

1. Leusden is een duurzame, veilige en groene gemeente midden in het midden van Nederland. We bouwen voldoende, maar zijn geen overlooplocatie voor de Randstad. We versterken de groene buffer om Leusden, van de Schammer tot Den Treek
2. Voor starters moet er in Leusden plaats zijn. We bevorderen de doorstroming van senioren van ruim wonen naar wonen op maat. Wie zorg nodig heeft moet in Leusden kunnen blijven wonen.
3. Corona heeft gaten geslagen bij jongeren, ondernemers, ouderen, in het verenigingsleven en de cultuur. Op tal van thema’s gaan we, luisterend naar de samenleving werken we aan een voortvarend herstel.
4. We bieden toegankelijke, integrale, innovatieve, betaalbare zorg. Minder zorgbureaucratie. Korte wachttijden.
5. De lokale ondernemers zijn een belangrijke motor van de Leusdense economie. Als gemeente geven we het voorbeeld aan eenieder, door te kiezen waar mogelijk voor het gebruik van lokale producten en diensten.
6. De landbouw is de drager van ons cultuurlandschap. Deze groene waarde kan alleen bestaan indien er vitale landbouw is. Met de landbouw werken we aan een koers die toekomstbestendig en duurzaam is.

Wilt u iets met ons bespreken? Wij maken graag een afspraak met u!

mailto:  [email protected]

Coalitie akkoord 2022-2026

Lokaal Belangrijk, CDA en VVD vormen de coalitie voor Leusden in de periode 2022-2026. Het coalitieakkoord is het resultaat van intensief overleg tussen deze partijen. Onder het mooto "Met Raad en daad! Voor Leusden, Achterveld en Stoutenburg" is er een coalitieakkoord op hoofdlijnen. Wij staan de komende jaren voor de uitdaging om onze ambities op de terreinen duurzaamheid, sociaal domein en bouwen en wonen te combineren met een solide financieel beleid.

Onze mensen