Op woensdag 16 maart zijn er weer verkiezingen voor de gemeenteraad van Renswoude, en vanwege corona is het ook twee dagen eerder op 14 en 15 maart. De afgelopen periode heeft het CDA vanuit de oppositie geprobeerd het beste van Renswoude te maken. Wij hebben ons constructief opgesteld ook op het moment dat de coalitie haar meerderheid kwijtraakte. Voor de volgende periode liggen er grote uitdagingen, zoals bijvoorbeid op het gebied van huisvesting en duurzaamheid. Wij hopen dat we deze uitdagingen de volgende periode aan kunnen gaan. Voor ons dorp, onze toekomst.

Het CDA vindt dat het Woord van God de inspiratiebron is voor ons politiek handelen en geeft daaraan in de gemeentelijke politiek een praktische invulling. Het programma van het CDA is de leidraad voor ons politiek handelen. De actie begint waar mensen boodschap hebben aan elkaar. Mannen en vrouwen, de gemeenschappen waarin zij leven, en de overheid zijn samen onderweg. Ieder met een eigen verantwoordelijkheid!

Christendemocraten geloven dat mensen bakens nodig hebben, die hen gedurende hun leven richting geven:

• Publieke gerechtigheid
  • Gespreide verantwoordelijkheid
  • Solidariteit
  • Rentmeesterschap

Het zijn geen op zichzelf staande bakens. Zij krijgen betekenis in de wisselwerking tussenhet alledaagse leven, waarin ze toegepast worden, en de bron, waaruit ze voortkomen. Die bron is het Goede Nieuws dat God de mensen in het Evangelie verkondigt.

Hieronder vindt u het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Voor de snellezer staat er daarnaast een overzicht van de belangrijkste speerpunten waar wij ons de aankomende vier jaar voor in willen zetten. We gaan de verkiezingen in met de volgende kandidatenlijst:

1. Leo Verkerk
  2. John Bijmans