14 februari 2022

Bezoek nieuwe CDA Afdeling St. Eustatius aan Zeist

Werkbezoek_CDA_StEustagius
Boasphoto.nl

Op vrijdag 11 februari was mevrouw Sjahairah Fleming, de lokale leider van de net opgerichte CDA afdeling in St. Eustatius op bezoek in Zeist. In 2021 werd het CDA de eerste Nederlandse politieke partij met een lokale afdeling op St. Eustatius. De ochtend startte met ontvangst op het gemeentehuis door wethouder Fluitman, CDA Zeist fractievoorzitter en campagneleider Vincent van Voorden en de bestuursleden Hubert Beusmans en Brenda Emmen-Hassell. Na een korte wandeling door Zeist eindigde de ontmoeting met een lunch in de brasserie van het Slot.

Hubert Beusmans, voorzitter CDA Zeist: “Toen ik hoorde dat er een delegatie van de net opgerichte CDA afdeling St. Eustatius naar Nederland zou komen heb ik direct aangeboden dat ze bij ons konden langskomen in Zeist. Het is belangrijk dat wij als lokale afdelingen elkaar steunen en ervaringen uitwisselen. Het mooie van deze afdeling is dat we ons zo beseffen dat ons koninkrijk tot ver over de horizon rijkt. Het is niet makkelijk om een afdeling van een politieke partij uit de grond te stampen, daarom vond ik het een eer om onze ervaringen in Zeist te delen met onze vrienden van St Eustatius.

Sjahairah Fleming bezocht Nederland als vertegenwoordiger van haar lokale fractie, om zich voor te bereiden op de gemeenteraadsverkiezingen die in maart 2023 op St. Eustatius plaats zullen vinden. Daarnaast bereid zij zich voor op de belangrijke politieke taak en verantwoordelijkheden die haar te wachten staan. Haar bezoek aan het CDA bestond uit gesprekken op het landelijk partijbureau met de voorzitter, mensen van het Wetenschappelijk Instituut en de jongerenafdeling. Daarnaast sprak ze met Kamerleden om vervolgens haar bezoek af te ronden in Zeist.

Brenda Emmen-Hassell (bestuurslid CDA Zeist en kandidaat nr. 10): “Ik ben zelf geboren en getogen op de Nederlandse Antillen. Ik vond het geweldig om deze vertegenwoordigers van dezelfde partij als ik te ontvangen bij ons in Zeist. Het is heel belangrijk dat we elkaar kunnen leren hoe we mensen betrekken bij de politiek. De jonge mevrouw Fleming die vol energie wilt werken aan een betere gemeenschap vind ik zeer inspirerend. Ik heb genoten van het bezoek en hoop van harte dat we tussen CDA Zeist en CDA St. Eustatius een warme vriendschapsband kunnen creëren.

Marcel Fluitman, lijsttrekker CDA Zeist: “We hebben een heel open en fijn gesprek gehad met mijn collega lijsttrekker van St. Eustatius. Ook al ligt deze afdeling aan de andere kant van de wereld en is CDA St Eustatius pas net opgericht merkte ik een grote verbondenheid omdat ook mevrouw Fleming net als ik geboren en getogen is in de gemeenschap waar zij zich voor wilt inzetten. Het is dan mooi om te zien dat we een passie delen voor de plaats waar we vandaan komen en een opdracht voelen om ons steentje bij te dragen. Ik ben er van overtuigd dat tijdens hun verkiezingen volgend jaar maart ze een prachtige uitslag gaan behalen. We gaan ze volgen!