05 maart 2019

CDA Zeist wil kinderlintjes uitreiken

Iedereen kent wel kinderen die zich inzetten voor anderen: vrijwilligerswerk, zorg voor familie, een heldendaad. Dat vindt het CDA heel belangrijk. Daarom wil CDA Zeist deze kinderen in het zonnetje zetten.

Fractievoorzitter Aline Pastoor: ‘Het CDA wil graag een Zeister lintje voor kinderen die iets bijzonders doen. Om te laten zien dat zij kanjers zijn. Denk bijvoorbeeld aan een kind dat wekelijks koffie schenkt in een verzorgingshuis, een dier in nood redt of voor een familielid zorgt.’

Daarom vraagt het CDA aan het college om een plan te bedenken hoe wij dat in Zeist met elkaar kunnen regelen en vieren. Zo kunnen deze kinderen ook een voorbeeld zijn voor anderen. De kinderburgemeester, Anna Hartman, is enthousiast en heeft alvast meegedacht met het plan: ‘Kinderen zijn de toekomst, waarom zouden zij niet beloond worden voor iets bijzonders?’

Het voorstel voor het Kinderlintje komt in de raad van 12 maart aan de orde.