07 mei 2020

Klacht tegen wethouder Fluitman ongegrond verklaard

Als CDA Zeist zijn we trots op onze wethouder, Marcel Fluitman. Al 6 jaar weet hij als wethouder Zeist mooier te maken. Denk aan de vernieuwing van de wijk Kerckebosch, het nieuwe crematorium of een bibliotheek op school. Ook zorgt hij ervoor dat er meer Zeistenaren aan het werk zijn en minder in de bijstand. En dat Vollenhove 3 miljoen subsidie krijgt, zodat de inwoners daar fijner kunnen samenleven.

Wethouder Fluitman is geboren en getogen in Zeist. Hij is een graag geziene inwoner van ons mooie dorp. Hij zet zich dag en nacht in voor een betere gemeenschap.

Om iets te bereiken, is daadkracht nodig. Natuurlijk roept daadkracht soms weerstand op, zeker als het gepaard gaat met verandering. Daar is het politieke debat voor. Om verschillen van inzicht tot beleid te maken. is het nemen van bestuurlijke verantwoordelijkheid nodig. Wij herkennen dit in een lange CDA traditie. Toch blijft er altijd een aantal mensen ontevreden. Met een aanval op de persoon, omdat zij hun zin niet krijgen, ondermijnen ze het politieke debat. Wij betreuren dit.

Het CDA neemt dan ook afstand van een dergelijke werkwijze. Het CDA is dan ook blij dat het rapport van bureau Bezemer & Schubad de klachten tegen onze wethouder ongegrond heeft verklaard.

Wethouder Marcel Fluitman legt in de raadsvergadering van 12 mei een statement af over de klacht, het onderzoek en de uitkomst.

Klik hier voor het eindrapport klachtafhandeling

Namens bestuur en fractie CDA Zeist,

Hubert Beusmans​​​​​