19 augustus 2023

Overlijden oud raadslid en wethouder CDA Zeist Dirk Gudde

Met verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van Dirk Gudde.

Dirk was ruim 11 jaar zeer actief voor het CDA in de Zeister politiek. Van maart 2002 tot januari 2007 was hij raadslid. Vervolgens is hij van januari 2007 tot april 2010 wethouder geweest waarna hij tot september 2013 weer raadslid was. Naast zijn inzet voor het CDA Zeist was hij ook landelijk actief voor het CDA binnen het Steenkampinstituut en de Bestuurdersvereniging.

Dirk was zeer betrokken bij wat er in Zeist gebeurde. Hij werkte vaak tot in de late uren door en heeft zich vol energie ingezet voor de Zeister samenleving. Hij had kennis van zaken, was volhoudend en doortastend. Ook zijn zachte persoonlijkheid heeft op ons veel indruk achtergelaten.

Naast zijn werkzaamheden in de politiek was Dirk ook actief als pastoraal medewerker in Zeist. Ook in deze rol heeft hij veel betekend voor inwoners van Zeist. Dirk zal in onze herinnering blijven als een zeer betrokken mens in de samenleving die zich ten dienste stelde voor anderen.

Wij wensen familie en dierbaren heel veel sterke toe bij het dragen van dit grote verlies.

Namens het CDA Zeist,

Mirjam Maasdam, voorzitter CDA Zeist